fredag 24 augusti 2012

Länge sen sist...

Det var länge sedan jag skrev.
Men mycket har hänt.
Vardagen är tillbaka.Oåterkallelig.
Med den kommer stressen.
Men även friden i det strukturerade.
W har börjat skolan.
Riktiga skolan. Klass 1 A.
Han har fått den bästa av fröknar.
Ja ialla fall om man frågar W.
Så laddad med.
Stor Skolväska. Mapp. Block. Pennor.
Och ett stort leende.
Mötte han den första skolveckan.

Jag har börjat på nytt jobb.
Spännande. Roligt. Lite nervöst.
Jag ser fram emot detta arbetsår.
Jag ser fram emot att möta alla barn.
Jag ser fram emot nya kollegor.
Jag välkomnar hösten som nalkas.
Med frisk luft. Färgglada löv. Mörker.
Mörker så man får tända ljus.
Naturens skådespel är som vackrast på hösten. Det är då man tydligt kan ana att det finns en skapare.

Min älskade man kämpar på.
Han är tapper. Jag är stolt. Han gör det bra. Vissa dagar är bättre än andra.
Vissa dagar är sämre.
Då är vi så tacksamma för vänner som stöttar. Finns där. Hjälper.Ber med oss.
Vänner för livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar