söndag 15 april 2012

Fjälldagar...

Fem underbara dagar.
Balsam för själen.
Friheten i att ta dagen som den kommer.
Frisk luft. Vita fjäll. Magiska vidder.
Blå himmel. Strålande sol.
Framför allt trevligt sällskap.
Kusin med familj.

Skoter. Bob. Madrass. Tefat. Skidor.
Allt går att åkas på. För stora och små.
Varmt kaffe i termos. Njuter ett slag.
Sitter på ett liggunderlag.
Solen lyser. Snön gnistrar.
Utsikten är häpnadsväckande.
Jag mår bra. Jag är glad.

Barnen leker. De leker bra.
Snötoaletter byggs med stor entusiasm.
Bobrace bakom skoter.
Lekar i snön.
Snö bollkrig. Alla är med.
Vuxna och barn. Barnen vinner.
Ibland kommer tårar. Trötthet.
Men sen kommer skratten.
Allt är glömt.
Fina, fina barn.
Ja fina barn det har jag.
En underbar man.
En fantastisk tur.
 Att vi fick ha med oss så trevliga vänner.
Tacksam.

Hål som borras i isen.
Pimpel spön fram.
Herrarna pimplar ihärdigt.
Jag sitter en stund.
Något napp. Ingen fisk.
Inte för mig. Andra fick.
Två rödingar. Sex öringar.
Totala fångsten.
Slutade på tunnbrödmacka.

Mys i stugan på kvällen.
Barnen somnar fort.
Trötta efter dagens bravader.
Vuxna vakna än ett slag.
Spelar spel. Vi vinner.
Surrar ett tag. Många skratt.
Sen väntar en spännande bok.
Innan ögonen sluts för kvällen.
Ibland sluts de nog så fort.
Somnar i soffan.

Fjäll luften tar på.
Kinder som bränner. Svedda av solen.
Det enda som visar vart vi varit.
Bilresan hem går bra.
Nu är endast uppackningen kvar.
Känner mig nöjd.
Glad. Lycklig. Trött.


Fjällbjörk och fjällsol.

Mycket skoter blir det.
Här skymtar storpimpelfiskarn i bakgrunden.

Mina busungar.

Fjällvidder. Vitt. Vitt. Vitt.

Kramgoa barn.

Lunchpaus i solen. Gott.

Fångsten presenterad på en macka. Mums.

Skuggor kan vara vackra.

Glad kille på äventyr nere i byn. Ägg race.

W blev utan mössa vägrade låna E:s
Så han fick låna pappas. Så här snygg blev K.
Stora istappar som glänser i morgon solen.

Bergsklätting.Barnen nöjda. Mammorna oroliga.
(det är brantare i verkligheten än det ser ut på bilden)

Fina W pimplar.

Morgonsol på kalfjället.

Dödsklippan. Ett fint ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar