lördag 28 april 2012

Idag kom våren...

Äntligen.
Idag kom våren.
Inte en dag försent.
Fåglar som kvittrar.
Storspovens läte ekar över ängarna.
Solen skiner.
Vinden känns varm mot min kind.


E går på promenad.
"Det är fint väder i dag, så jag tror jag går på promenad"
Fina E.
Hon väcker minnen till liv.
Vagnen. Röd. Sammet.
Den var en gång min.


W blåser såpbubblor.
"Titta mamma så stora bubblor jag kan blåsa"
Visst kan han det.
Fina W.
Bubblorna stiger mot skyn.
Följer med vinden.
Vacker. Skört. Skimrande.
Små och stora.
Såpbubblor.


K vårstädar bilen.
Det blir fint.
Han är duktig han.
Han är allt bra min man.


Kvällen.
Det bästa av allt.
Spenderas med goda vänner.
Kaffe. Fika. Skratt.
Samtal med varann.
Fina barn. Leker.
Känner mig tacksam. Glad.


Idag kom våren.
Jag är glad.
Välkommen vår.
Välkommen hit.








1 kommentar: