torsdag 19 juli 2012

En kort tur...

En kort tur. En tur med båten. Familjen. Bara ett dygn.
Stenskär.
En fantastisk ö.
Vi kom sent på kvällen efter lite motorkrångel.
Barnen fortfarande vakna.
Vi gjorde eld.
Satt i nattsolen.
Grillade korv och pinnbröd.
Sen efter några korta sagor sov barnen
Sov gjorde även jag och K.
Natten kan man kalla guppig. Minst sagt.
Men det märkte bara jag. Alla de andra sov sött.
Dagen efter kom solsken.
En dag på stranden.
Bad. Fika. Träff med många trevliga människor.
En kanon dag helt klart.

Efter grillad ungspannkaka.
Nya krafter.
Jag och barnen gick på labyrintjakt.
Tänk. Vi hittade två. Lycka.
Molnen började hopa sig.
Vi begav oss hemåt på spegelblankt vatten.
En kort men härlig tur.
Nu längtar jag till nästa gång.

I väntan på att K skulle fixa motorn.
For vi på geocatching och passade på att ta ett kvälls dopp.


Redo för bad.
Mina söta små blötdjur.


E på labyrinjakt.


Tänk vi hittade två. W visade vägen hur man skulle gå.


Bryggan är lång. Minst sagt. Detta är inte ens hela.


Molnen började hopa sig. Så vi beslutade att åka hem.
Men solen svek oss inte på hela vägen.
Dessutom spegelbalnkt på vattnet.
HÄRLIGT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar