tisdag 10 juli 2012

Skärgårdsidyll....

Sitter i båten. Ute vid en ö.
Barnen leker. Leker vatten lek.
Skratt. Rop. Glädje.
Mycket bad blir det.

Båtliv. Underbart. Fritt.
Det gör gott för själen.
Vill vara här ute alltid.
Vi äter gott. Vi äter mycket.
Sjön suger. Heter det.

I vänners lag blir det sena kvällar.
Mycket prat. Skratt. Kaffe. Fika.
Vi pratar om mycket.
Djupt som lågt. Ytligt ibland.

Som jag njuter... Bjuder på lite bilder.
Så ni får se hur härligt vi har det.


Vi hamnade mitt i en segelbåtstävling.
Lite malplacerade med vår lilla Emma blad alla stora segelbåtar.

En av mina favorit blommor tistel.
Får mig att tänka på en av mina favorit filmer.
Braveheart.
Här med ett litet bi.

Jag och W spelar UNO i båten.
W vinner så klart.

Lilla Emma bland de stora båtarna.

Det är gott med grillad marshmallows tycker allt W.

Cykel ett vanligt transportmedel på skärgårdsöarna.

Ljuset visar vägen.

Stolt K visar upp fångsten han fick med barnens metspö.
(han fick lämna alla egna fiskegrejor hemma)

Hindersön. Där sov vi en natt. Fint men väldigt mycket mygg.

E alltid full fart framåt.

Bästa vänner alltid hand i hand.

Hur många ryms man på en tampbåt? Ja ungefär så här.

Oranga flytvästsbarn bestiger en sten.

På skogspromenad med en glad E.

Och K han fiskar tålmodigt.
Allt går att använda som bete även parisare som blivit över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar