söndag 11 november 2012

Pappa...

Idag är det din dag.
Farsdag.
Älskade pappa.
Tänk vad du är bra.

När jag var liten trodde jag du hade alla svar. Jag vet bättre idag.
Men du kan så mycket. Vet så mycket.
Så jag lyssnar gärna ett tag.
Om du vill berätta om din dag.

Du har alltid funnits där för mig.
Alltid ställt upp.
Skjutsat till matcher. Hejat.
Lagat min bil. Kommit med startkablar när den inte startat.
Renoverat vårt hus. Vågar inte ens räkna timmarna. Det blir för hisnande.
Kommit med goda råd. Förslag. Idéer.
Jag har kanske inte alltid lyssnat.
Även om jag nu kan inse att jag borde gjort just det. Lyssnat.
Tänk pappa vad mycket du kan.
Jag har så mycket kvar att lära.

Det bästa jag visste när jag var liten var att få "jobba" med dig i garaget. Jag tror det var för att där trivdes du där var du glad och det är du än i dag. Bland bilar. Motorcyklar. Motorer. Projekt av alla de slag. Det ska vara fart och fläkt. Du kan inte stanna av.

Så i dag pappa är din dag.
En hyllning till dig vore på sin plats.
Men Orden räcker inte till.
Pappa du är bra.
Tack för allt du gett mig.
Tack för allt du är.
Jag älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar