lördag 20 april 2013

Hur ska det gå...

Det blev en biltur ikväll.
Jag älskar att kvällarna blir ljusare.
Mörka bergssiluetter.
Mot himmelens rosiga sky.
Tid till att tänka.
Bilen rullar på.
Fantastiska vyer passerar.
Åker efter kända vägar på landet.
Ute blåser storm.
Inne finns lugnet. Tankarna. Andetagen

Tänker
Att nu kommer nog orken tillbaka med vårljuset.
Men
Hur ska det gå?
Ja, hur ska det gå?

I bilen spelas en för mig välkänd melodi
Några textrader fastnar.
Något som inte fastnat förut.
Men nu just nu passade det så bra.
"Det finns en fara i att aldrig hitta vägen.
Det Finns nått vackert med att vandra den ändå."

Så jag tänker.
Hur ska det gå?
Jag fortsätter vandra den här vägen.
Jag vet inte vad som väntar.
Men älskling vi håller varandra i handen.
Vi fortsätter vandra den här vägen.
För hur det än går.
Så går jag tillsammans med dig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar