torsdag 11 april 2013

När tiden bara går...

Vårfåglars sång.
Soliga varma dagar.
En vecka i fjällvärlden.
Dagarna bara flyger förbi.
Mitt i allt väcks tanken.
Tanken på möten.
Vikten av att stanna upp.
Att verkligen mötas.
Inte bara passera.
Mötas just här och nu
Samtidigt vara beredd att missa allt annat.
Missa allt annat för en liten stund.
Tänk så viktigt det är att mötas.
Vara närvarande.
Kristofer tar vara på dagarna på bästa sätt
Han gör en fiskeresa med lilla fröken E.
Som hon har längtat.
De åker till farmor och farfars stuga.
Övernattning blir det. Två nätter.
Jag och W blir kvar hemma.
Vi har jobb och skola.
Men vi passar på att göra något kul på kvällarna bara han och jag.
Spelar spel. Läser bok. Pratar. Lyssnar på skivor. Bara myser på.

Samtidigt börjar tankar och planer för sommaren ta form.
Hoppas på mycket roligt bland alla måsten och borden.
Längtar till båten.
Hoppas på bilresa till södra Sverige.
Tak ska bytas. Balkong rustas.
Borde måla uthusen. De får nog vänta.

Tänker att jag ska prioritera möten i sommar. Möten av olika slag.
Mötet med människor. Möten för uppbyggnad. Mötas i vardagen. Möta och vara med mina nära och kära mycket.
Närvaro. Kärlek. Omtanke. Samtal. Dela livet. Kramas mycket och ofta.
Man borde kramas oftare.

Delar lite bilder från vår vecka i fjällen.
De talar för sig själv tänker jag.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar