måndag 2 januari 2012

Snart

Snart börjar jobbet igen. Det har varit så skönt att bara vara ett tag. Slippa tänka. Snart börjar allvaret. Saker som ska fixas och ordnas. Tvätten ska tvättas och hängas. Mat som ska lagas. Lunchlådor som ska göras i ordning. Skolväska och dagisväska packas. Visst hade de med sig extra utekläder? Var det utflykt eller gympa idag? Frukten, glöm inte frukten! Så mycket att hålla i huvudet. Vilken skola skulle jag till idag? Nån i kommunen iallafall det vet jag. Har jag hunnit kolla allt jag skulle!?! Hur jobbar min äskade? Dag, kväll? Vem skulle hämta på dagis och fritids? Livet snurrar på. Försöker tänka det är en vecka kvar. Snart är det över men inte än. Försök njuta än ett tag. Imorgon är en ny dag. Ett oskrivet blad. Ta vara på det du har. Imorgon ska jag krama mina älskade barn lite extra tror jag! Snart är det över men inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar