fredag 6 januari 2012

Snö

Tunga ben, tunga ögonlock.
Tung snö ligger tjock.
Tungt i mitt inre. Mitt djupaste.
Tankar som grumligt te.

Lika fullt ligger snön tjock och det kommer mer och mer.
Kanske nått man ska göra åt det.
Men nu pustar jag och barnen ut ett slag hemma hos mor och far.
Maten luktar gott från ugnen. Morfar och W spelar schack. "Jag börjar för jag är svart" säger W med vinst i blicken. E snurrar runt, runt. " Jag är en älva" säger hon " Ser du hur jag flyger" och visst flyger hon. Det kan alla se. Fina fina lilla E . Jag längtar konstigt nog till snön. Snön i fjällen. Där får det gärna vara mycket. När vårsolen lyser och snön gnistrar. Maken ligger och pimplar på isen. Barnen leker i snön. I termosen finns varmchoklad. Då njuter jag. Snö är nog ändå rätt bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar