fredag 3 februari 2012

Låten...

... Som fått ge namnet till min blogg.
Är skriven av en fantastisk låtskrivare och sångerska
Liza Lundkvist.
Hennes låtar och texter har funnits med mig ända sedan slutet av 90- talet. Och har sedan dess spelat en stor roll i mitt liv.
I alla skeenden har hennes musik funnits där, uppmuntrat, stöttat och ibland även fungerat som vägledning. Ibland satt ord på känslor jag inte själv kunnat beskriva.
Finns mycket att säga och många ord ...
...Idag låter jag hennes ord få tala för sig själv...

Vardagsvals

När dörren slår igen
Är klockan mycket
Och frukosten står kvar
Som många andra d'ar
Med liten hand i stor hand
Uppför backen
Med trötta tunga steg
På blöt och moddig väg

Lever du
Så lever jag
En dag till
Lever du
Så lever jag
Sida vid sida
Tills solen går ner

Vi gör så gott vi kan
Och vi gör mycket
Vi har varann idag
Än är det du och jag
Med liten hand i stor hand
I nattens timma
Står insikten klar
Vi har det bästa kvar

Allt jag har är mina händer
Jag kan smeka dig en stund
innan du somnar
Allt jag har är mina sånger
Om du vill höra

Så en av hennes sånger , mitt liv, så här har jag det i dag.
Hennes låtar spelas här hemma hos oss idag och jag mår bra.
Även om det bara är idag.
Så mår jag bra.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar