måndag 13 februari 2012

Oraderbar ...

I dag sken solen. Härligt.
Kraften kom tillbaka i kropp och själ.
Fick ett glatt besked idag. Glad.

Fika på stan med mor och bror. Trevligt. Det händer inte så ofta.
Min latte var god. Med smak av choklad.

Storhandling stod på programmet idag.
Kundvagnen blev full. Mitt konto tomt.
Så nu har vi mat på bordet denna vecka. Känner mig tacksam.

Smög in till barnen fast än de somnat.
Pussade på kinden. Viskade "god natt".
Mina älsklingar.

Älskade barn, hostar ikapp.
W har feber. Hög feber. 39 grader hela helgen. Men han är tapper. Kämpar på.

Jobb imorgon. Mycket på schemat under veckan. Stress. Mycket stress.
Jag tänker: "Jag hinner det jag hinner. Varken mer eller mindre. Det måste räcka." Tanken suddas fort ut när pulsen börjar ökar och tankarna snurrar och arbetet är igång. Kanske jag ska försöka skriva den med en permanent penna så den inte kan suddas ut. Tanke. Oraderbar. Är det ens ett ord.
Ett norrländskt med o. Det måste vara ett bra ord. Oraderbar. Ett nytt ord har fötts ikväll. Oraderbar.
Min tanke ska bli oraderbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar