fredag 25 maj 2012

En försommarkväll...

Sommaren känns nära idag.
Med bara ben. Gräset är grönt.
Löven rasslar i den jumma vinden.
Grader upp emot 25.


Planterade lite idag.
Blommor. Ska det bli.
Köptes igår.
På plantförsäljning.
Duktiga elever bjöd på show och gott Fika på musikcafe.
E hon följde med.
Hon var nöjd.
Nöjd var jag.
Det blev en bra dag.


Vi tog en cykeltur. Familjen och jag.
Stannade i en lekpark. Ett litet tag.
Väl hemma. Fika i kvällssolen.
Saft. Kaka.


Vi hann med ett fika till.
Hos trevliga grannar.
Kaffe. Bulla. Lite surr.
Mysigt om man frågar mig.


Så kan en kväll i slutet av maj se ut.


Sen god natt.
Ny badade barn.
Kvälls bok. Majas alfabet.
Myser.


Idag kom sommaren. Lycklig är jag.

Lite av mina plant inköp... den söta plantan till höger är min egen så han köpte jag inte....


Några plantor till..


Cykeltur med hela familjen...


Lite fika så klart...


Boken för i kväll...

1 kommentar:

  1. Lycka är att ha kärlek.
    Stor lycka är att ta någon att dela den med.

    SvaraRadera