söndag 13 maj 2012

Sköna söndag...

Skön sovmorgon. Välbehövlig.
Lugn förmiddag.
Jag och E handlar blommor.
Blommor till mormor.
För i dag är det kalas. Min mamma fyller 59 år.
Oj vad tiden går.

Paket slås in.
E hjälper till.
"Jag gör tejpbitar till dig, så hjälps vi åt"
Och visst gör hon det, även om de är nog så små.
W tillverkar fint födelsedagskort.
Skriver och ritar själv. Klistar klistermärken.
Det blir bra.
W är nöjd.

Hemma hos mamma och pappa.
Alltid lika skönt att komma och bara vara ett tag.

Vi bjuds på god middag. Tårta. Kaffe.
Trevligt sällskap.
Mamma. Pappa. Bror. Familjen.


Paketet innehåller.
Hus för fjärilar. Nyckelpigor. Vildbin.
Spännande tyckte jag.
Spännande tyckte barnen.
Mamma tyckte nog också det var bra.
Men kanske inte lika spännande.
Bäst tyckte hon om W:s fina kort.
Så klart.


Kvällen tillbringas i trädgården.
Påtar på lite här och där.
Jumma vindar. Kvälls solen värmer.
Sågar ner ett träd. En Karagan.
Jag är stark minsann.
Rensar i rabatt. Vårt trädgårdsland.
Och vad har inte kommit opp.
Jo rabarberknopp.
K hänger upp gungorna.
Barnen glada. Gungar i kapp.


Andas in vårkvällen.
Drömmer om sommargrönska.
Blommande perenner.
Krasse och Röda pelargoner.
Luktar på gräslök. Ljuvligt.

Vi avslutar dagen med lite söndagslyx.
Varm choklad. Marshmallows. Mackor. Kaffe.
Det gillar barnen. (inte kaffet då)
Trots hosta och feber.
W hostar. E har feber. Våra små krassliga gullungar.
Nu ska vi läsa en bok W och jag.
Känn igen 25 svampar och bär.
Sen är det god natt.

Ändå någonstans så finns vetskapen och tankarna hela tiden där.
I dag kan vara dagen. Dagen vi åker. Hur blir det då?
Antar att jag vänjer mig. Men inte idag.
Det kommer nog ta ett tag.
Tankarna får snurra vidare. Än så länge.


Rabarberknopp.
Insektshus. Välkommen Fjäril. Bi. Nyckelpiga.

Söndagslyx. Nöjd W

En febrig E.

Kvälls lektyr. W gillar alla känn igen 25...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar