måndag 7 maj 2012

Väntan...

Idag. Första dagen. Fylld av väntan.
Promenad i en liten skog.
Bjöd på årets första vitsippa.
Bjöd även på pollenallergi och rinnande ögon.
Våren har kommit lite längre här.
Sol. Gröna träd. Fågelkvitter. Värme.


K springer runt med en slang i näsan.
Mäter tunntarmsrörelser.
Det är jobbigt för honom. Det är jobbigt att bara se på.
Men det går.
Tur vi har varandra.


Jag väntar. På hotellet. Läser en bok.
Sover. Sover lite till. Blev groggy av allergi tabletterna.
Ringer hem till barnen. Längtar.
Längtar så oerhört efter mina små älsklingar.
De finaste jag har.


Väntar lite till. K kommer på kvällskvisten.
Skönt när han är här.
Nu ser han på hockey. Heja Sverige!
Jag är fortfarande trött. Att göra ingenting är tröttsamt.
Imorgon blir det mycket vänta.
Fullspäckat schema för K så under tiden ska jag vänta genom att ta vara på tiden och strosa runt i gamlastan.
Insupa historien. Gränderna. Titta.
Strosa lite till. Kanske längs vattnet.
Hoppas på sol och varmt väder.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar