lördag 15 september 2012

Från regn till solsken...

Underbara september.
Ena dagen spöregn.
Kyla.Snålblåst.Hutter.
Tjocksockar och kofta på.
E och jag är på utflykt.
Tillsammans med fina vänner.
Söker skydd vid en gammal lada.
Regnet öser ner. Men vad gör det.
Hejar på stora barn. Skoljogg på G.
Sen åker vi till Skjulnäs.
Tänder en brasa inne.
Myser på.
Barnen leker. Mammorna pratar.
En härlig förmiddag.

Eftermiddag.
Bjuder på efterlängtat besök.
Gammal god vän till mig.
Och en mysig liten charmfröken.
Kaffe. Kladdkaka. Grädde.
Till fröken K äpple förstås.
Synd att underbart är kort.
Vi ses alldeles för sällan.
Plan om liten tjejtripp för mig och E.
Växer sakta fram.
Tåg. Uppsala. Mys. Weekend.
Bara jag och E.
Hoppas. Hoppas på det.

Andra dagar. Som idag.
Solsken. Värme. Blå himmel.
Laddar batterierna idag.
Vi ska grilla ute. Årets sista grill.
I goda vänners lag.
Ja det kan inte annat än bli bra.
En sån härlig dag!


Fröken E söker skydd från regnet.

Lilla charmtrollet K gillar äpplen det är mumsigt.

Mina nya ugglor som jag älskar. De gör mig glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar