onsdag 26 september 2012

Kordinator...

Kordinatorn.
Det är jag det.
Försöker få livspusslet att flyta.
Just nu är det ubåts varning.
Med periskopet just ovanför ytan.

Hämta. Lämna. Tider. Kör. Skola. Jobb. Tvätta. Föräldramöten. Scouter. Möten. Extrakläder. Middag. Vänner. Innebandy. Kyrkan. Kalas. Barnen. Gråta. Vakna. Maken. Städa. Trasig bil. Bön. Frukt. Badkläder. Baka. Frukost. Mötas. Handla. Träna. Sjukdom. Båt. Kramar. Sova. Mysa. Läxläsning. Så. Tankar. Bok läsning. Skratta. Skörda.

Listan kan göras lång.
Alldeles för lång.
I huvudet planeras nästa dag.
I nuet finns barnen. Familjen.
Inuti finns känslan.
Känslan av att aldrig räcka till.

Önskar mer tid.
Mer tid att vara här och nu.
Tid till att bara vara.
Tiden är dyrbar.
Den räcker inte till.
Den räcker inte alls.

Jag är en Kordinator.
Pusslar livet.
Försöker få tiden att gå ihop.
Gör så gott jag kan.
Men önskar jag kunde göra mer.
Räcka till mer.
Orka mer.
Vara mer.
Så mycket mer.

Insikten infinner sig.
Det är så här det är.
Livet.
Just nu.
För mig.
För min familj.

Trött W somnar i bilen med Jex efter sent föräldramöte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar