söndag 28 oktober 2012

Bästa stunden...

Bästa stunden på veckan.
Lördagsfrukost med familjen.
Lugn och ro. Ingen stress.Tillsammans.
Kaffe. Smörgås. Choklad. Frukt. Gott.
Njuter.Lyssnar till barnens resonemang.
Kör helgfrågesporten i tidningen med K Funderar. Har teorier. Vinner. Oftast.
Värdefull tid. Väl investerad.

Det bästa med att åka bort.
Som i helgen.
Borta lördag till söndag. Jobb.
Är att få komma hem och mötas av två väldigt kramsugna barn.
Som man kan längta efter dessa kramar. Älskade kramsugna barn.
Ni gör min dag.

Fina stunder. Som förgyller livet.
Är tillsammans med vänner.
Vi delar livet.
Stöttar. Tröstar. Skrattar. Gläds. Pratar. Fikar. Ventilerar. Vrider och vänder. Gråter. Hoppas. Drömmer. Suckar.
Ni älskade vänner får mig att orka lite till. Vara den bästa version av mig som jag kan vara. Tacksam.

Innan jag sluter mina ögon om kvällen.
Knäpper jag mina händer.
En enkel bön. Ibland somnar jag mitt i.
Värdefullaste stunden på dagen.
Tillsammans med Gud.

De bästa stunderna.
Är utan tvekan.
Med nära och kära.
Familj. Vänner. Gud.
Vara tillsammans. Mötas. Dela livet.

Jag och E bakade kladdkakecupcaces efter att E sett " Fixa rummet" och blev inspirerad. Vi hade en mysig stund tillsammans. Goda blev de också.
O



1 kommentar: