fredag 5 oktober 2012

Höstregn...

En dag i vilans tecken.
En dag för återhämtning.
En dag för eftertanke.
En regnig dag i oktober.

Tankar som behöver redas ut.
En kropp som behöver vila.

Ligger i soffan.Vilar. Funderar.Tänker.
Regnet öser ner utanför mitt fönster.
Löven singlar ner som färggrannt Konfetti. Snart ligger de alla på marken
Vackert. Fridfullt. Mysigt.

Löser nog inga världs problem där jag ligger. Men jag mår ganska bra.

Funderar över vikten av att förlåta.
Gå vidare. Släppa människor fria.
Förlåt.
Ett vackert men väldigt svårt ord.

Sen funderar jag på att måla mina naglar röda för att matcha hösten.
Tvära kast mellan djupt och ytligt.
Men vad kan passa bättre en dag som denna då höstregnet smattrar mot rutorna och de sista löven lämnar träden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar