lördag 20 oktober 2012

Längtan...

I dag föddes en längtan.
Den föds varje år.
En längtan efter jul.
I år kom den oväntat.
Den överrumplade mig.
Då jag denna vackra höstmorgon.
Vandrade i skogen.

Natten har varit kall.
Allt är inbäddat av ett frostigt skimmer.
Vackert. Skört. Gnistrande.
Löven är frostigt frasiga och prasslar under mina stövlar när jag går.
Jag andas in den kalla friska luften.
Doften av skog fyller mina lungor.
Härligt!
Jag plockar lite granris.

Njuter av en stund för mig själv.
En stund med mina tankar.
Tankar som stiger uppåt.
Jag fylls av ett lugn.
Känner stressen rinna av mig.
Fascineras av den underbara konsten. Konsten som frosten bildar.
Hur vackert den reflekteras i solen.
Jag vill bli mer som frost tänker jag.
Njuter en stund till.
Längtar till julen.
Det här blir nog en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar