söndag 10 februari 2013

Drömmar

Drömmar så flyktigt underbara.

Vi behöver drömma.
Ha visioner. Hoppas. Önska. Längta.
Men i bland tappas det bort i bruset.
Bland livets måsten och borden.

Under veckan som gick frågade min man.
Vad har du för drömmar och visioner?
Låg stilla och funderade ett tag.
Men det kom inga självklara svar.
Vart tog mina drömmar vägen?
När försvann de?
Eller finns de kvar där dolda under ytan.
Eller har det drunknat i livets framfusighet.
När de inte fått ta plats på ett tag.
Det fick mig att tänka och fundera.
Fundera över vilka mina drömmar är.
Har inga klara svar idag.
Men jag är och fiskar vid ytan.
Blötlägger reven.
Alltid en början.
Tack älskade Kristofer för att du ställde frågan. För att du bryr dig om svaret.
För att du fick mig att börja drömma igen.
Tacksam för att jag har dig.

På tal om drömmar.
Så har vi en härlig flicka.
Våran fröken E.
På morgonen berättar hon som följer.
"Jag har sett en film innan för ögonlocken i natt igen. Den handlade om att jag hoppade in i TV:n och blev den gröna ninjan."
Du drömde svarar jag.
"Nej mamma jag drömde inte. Jag såg en film innan för ögonlocken så var det faktiskt!" säger hon väldigt bestämt.
Ja vad säger man om våran lilla Sötnöt.
Det ska bli spännande och se när hon börjar få sina drömmar och visioner.
En del har hon redan förstås.
Där ingår att hennes pappa ska köpa henne en Chihuahua. Där kan man nog säga att deras drömmar och visioner går isär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar