onsdag 13 februari 2013

Som en ljum sommar vind..

Snubblade över en låt.
En låt jag glömt.
En låt som får mig att le.
Som en ljum sommar vind mot min kind.
Kommer den en kall vinterkväll som denna
Den gör mig glad.
Så jag bjuder på texten idag.

Välkommen

Vad gör dig lycklig?
Vad gör dig lugn?
En stilla stund i gräset?
Ett strå i din mun?
Om du har längtat
till vad jag tror
Då vill jag du skall veta att du är så...
Välkommen så
upp i det blå
Här finner du ro
på blott en stund
Här är det gott
här vill man bo
Här kan kyssar
och kärlek gro
Och det enda som du gör
för att ta dig dit du bör
är att du tror

Säg mig, säg mig
vad får dig att le
när molnen på din himmel
som regn faller ner?
När du är trött och frusen
och din blick känns tung
Då vill jag du skall veta att du är så...
Välkommen så
upp i det blå
Här finner du ro
på blott en stund
Här är det gott
här vill man bo
Här kan kyssar
och kärlek gro
Och det enda som du gör
för att ta dig dit du bör
är att du tror

Med Stefan Andersson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar