onsdag 6 februari 2013

Grumliga ögon

Vill skriva om allt det vackra.
Det som finns runt omkring.
Här och nu.
Mitt i vardagen.
Fåglar som redan kommit med sin vårsång.
Ljusare dagar.
Solens reflektion i miljoner snöflingor.
Vita. Vackra. Unika.
Fröken E:s klingande skratt.
Bästa W när han sjunger och dansar till melodifestivalens låtar.
Allt det underbara.
Det som finns alldeles nära.
En bra låt som spelas på radion.
Som om det vore bara för mig.
Lukten av nybakad kaka.
Morgonkaffet. Den egna stunden vid köksbordet. Bläddra lite i tidningen.
Titta ut på gryningen. Livskvalité.

Men det känns som om mina ögon är grumliga. Att skärpan inte finns där.
Jag ser på allt genom en dimma.
Kanske är det tröttheten som gör sig påmind. All den ljuva musiken störs ut av tinnitus. Ett konstant tjutande. Mina öron är som en fel inställd radiokanal.
Brus och åter brus.
Kanske är det för att jag har alldeles för mycket att tänka på som fladdrar omkring.

Tänker att det blir nog bättre snart.
Fast det är klart jag har glömt att hänga tvätten. Måste ta tag i det snart.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar