tisdag 27 mars 2012

Cykeltur...

Årets första cykeltur.
Kommer hem från jobbet.
W är hos sin bästa vän.
Han har cykel med sig.
Blir att ta cykeln.
För att hämta W.
Tur. Luft i däcken.
Trots vintervilan.

E vill följa med.
Tiden känns knapp.
Så hon får åka med där bak.
Då K ligger hemma. Är sjuk.
Får cykla till andra sidan byn.
Sörby till Norrby.
Hämtar W.

En konstig känsla kommer över mig.
När vi cyklar hem.
På vägen. Tillsammans.
Över den stora vägen.
Norrby till Sörby.

Insikten.
Vilken stor kille vi har.
W har blivit stor.
Vår lilla kille. Stor skolpojke.
Insikten kommer. Överrumplar mig.
Men lämnar ett leende på mina läppar.


Vinden. Kall mot min kind.
Solen. Står ännu högt.
Trots sen eftermiddag.
E nynnar en sång.
Hon sjunger fint.
W han trampar på.
Pratar.Berättar.
Han berättar mycket.

Härlig cykeltur.
Härliga barn.
Hungriga barn.
Middag väntar där hemma.
Potatisburgare. Lingonsylt.
Smör. Bacon. Mums.

 

Bilderna är tagna i farten,
känner mig nöjd att jag lyckades fånga objekten.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar