söndag 4 mars 2012

Fantastiska vårvinterdag...

Strålande sol. Snötäckt skärgård.
Några grader minus. Blå himmel.
Goda vänner. Skratt. Glada barn.
Mina införskaffade skidor kom väl till pass.
I karavan begav vi oss ut över isen.
Vinterskärgården visade sig från sin bästa sida. Den vackra sidan.
W var tapper han åkte långt på sina nya skidor.
 Långt ut till en ö. En ö ute i vår fina skärgård.
 Det är inte för utan man känner sig lite stolt.
Han kämpade på. Han klagade inte. Han är bra min W.
E knatade på och gick en bra bit. Hon är duktig hon.
Ingen kan hålla humöret som E. Rätt vad det är sjunger hon en stund.
Äntligen framme. Målet.
Vänners skärgårds idyll. Ett smultronställe.
Hungriga efter färden.
Matsäcken packas upp. Brasan tänds.
Sittunderlag rullas ut.
Pinnbröd och korv som grillas.
Varmchoklad och smörgås.
Samtal. Skratt. Gemenskap.
Känner mig lyckligt lottad att jag har så fina vänner.
Tacksam. Glad.
Kisar mot solen. Andas in friheten.
Det är så här det ska va.
Jag njuter. Jag är lycklig.
Snökojor som byggs. Stor entusiasm både från vuxna och barn.
Solen sjunker sakta bakom trädtopparna. Dagen går mot sitt slut.
Allt packas ihop. Färden hem över isen startar. Skidor på. E sitter och myser i pulkan tillsammans med all packing som dras av mamma.
W han följer i mammas spår. Med sina skidor på.
K stannar kvar än ett slag.
Väntar på fiskar. Hålet i isen är borrat.
Kanske det nappar snart.
Denna dag bjöd på minnen som länge kommer att finnas kvar.
Underbara fantastiska vårvinterdag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar