torsdag 8 mars 2012

En glad dag...

Tidig morgon. Alla sover. Utom jag.
Kaffe. Tidning. Mannakorn.
Tystnad.
En stund för mig själv.
Andas in den nya dagen.
Fina vita tulpaner på bordet.
Tulpaner gör mig glad.
Denna dag.

Hör små tassande steg.
E har vaknat.
"Mamma är du nere?"
"Jag vill krama dig innan du far!"
Goa lilla E.
Min fina, fina flicka.
Kramar är bra.
Av kramar blir man glad.

Arbetsdagen tar sin början.
Härliga samtal.
Fina 6 åringar.
Tänk vad mycket de kan.
Av 6 åringar blir man glad.

Idag är en glad dag.



2 kommentarer:

  1. Har inte testat förr, men lika bra att skicka iväg en blänkare så vet du då att jag läser. :)

    SvaraRadera
  2. Trevligt att du läser! Ser att det är en massa folk som läser men har inte en susning om vem det är :) Hoppas att det jag skriver kan vara till glädje för nån som läser.

    SvaraRadera